Hemma från Borlänge



Nu är jag hemkommen efter en sjukt härlig vecka! Vädret har varit på topp, vet att man inte ska klaga men det har nästan varit för varmt. många sjukt bra artister och flyktiga möten med härligt folk som man aldrig kommer möta igen. Jag var där som funktionär, därför mina band ser ut som de gör. Men det är inget jag ångrar (mer än att jag vill ha ett riktigt band egentligen), jag upptäckte mest fördelar med att vara funktionär, som den snåle smålänning jag egentligen är innerst inne.

Inget blev väl egentligen som jag tänkt mig, eller jag hade inte hunnit tänka så mycket, det blev hastigt. Men allt blev nog över förväntan. Ett stort minus är nog bara toaletterna/bajamajorna. Det fanns ingen tvål/sprit någonstans, och man hade tur om det fanns papper. Fanns det papper var det bara toapapper, inget torkpapper. Men det är väl så med festivaler, att det ska vara lite ofräscht. ^^

Något av det roligaste var nog att jag fick jobba bakom Utopia en gång (Ja. jag såg Dregen gå omkring där och andra som spelade i torsdags!), tråkiga då var bara att jag var ruskigt trött efter, så det blev inte så mycket i torsdags. Vi såg mest på från långt håll, ingen riktig känsla. I fredags såg jag Winnerbäck för första gången, underbart, igår såg vi honom igen. Igår var nog den bästa av festivaldagarna. Började med Dia Psalma, har inte lyssnat på dem så mycket men de är bra, fortsatte med underbara Florence Valentin (där hade jag ett svårt val, ville se Melody Club också, men det blev tillsist Florence, hoppas på Melody Club någon annan gång i sommar), tatuering, sovpaus utanför tältet, Laakso (Markus var söt och glömde texten i Västerbron), Lars Winnerbäck, det var nog det bästa, fick massa hemlängtan och fick tårar i ögonen, Lasse- vi Linköpingsbor är stolta över dig! och tillsíst slutade kvällen med en underbar spelning med Håkan Hellström! Tyvärr var jag helt slut då och stod långt bak så jag var inte jättemycket med och runt halv två gick vi tillbaka till tältet.

Hur underbar veckan än har varit så är det ändå väldigt skönt att vara tillbaka hemma igen, har saknat alla sjukt mycket!

Kommentarer

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0