Japanskt mode



I corren idag fanns det en artikel om några ungdomar som gillar japanskt mode, de skulle ut på stan med corren för att titta på kläder. Jag tycker det är så coolt med de som klär sig annorlunda. Det är intressant att titta på dem, de har så mycket detaljer och roliga färger, mönster m.m. Jag diggar verkligen de som vågar klä sig annorlunda.

På ett sätt skulle jag också vilja klä mig annorlunda, men jag vet inte om jag är tillräckligt modig och stark för att utstå att folk glor och skriker glåpord efter mig, eftersom att jag är en ganska folkskygg människa gillar jag att vara en i mängden. Samtidigt tror jag inte att jag skulle känna mig bekväm i mig själv om jag såg ut så. Det är inte riktigt min stil. Men de som har en alternativ stil är otroligt coola! Jag tror att jag känner mig nog som mest bekväm så som jag klär mig nu, lite som de flesta, men med några små ironiska detaljer. Som den knallgröna tröjan med en katt på, eller mitt lila muffins halsband och så vidare. Helst skulle jag också vilja äga en tiara, men har inte hittat någon än. Men det skulle vara så jag egentligen. Om någon vet var man kan hitta en lagom fin, men inte för snobbig tiara, berätta för mig!

En annan sak jag har gillat är att måla naglarna varannan blå och varannan röd (på grund av It takes a fool to remain sane: Do your hair in glowing red and blue. Men eftersom att jag knappt kan färga håret brunt nöjer jag mig med att färga naglarna). Men för ett tag sen läste jag att det är mode att måla naglarna i olika färger, varför jag direkt slutade fundera på att måla naglarna röda och blåa. Kanske att man kan färga en hand blå och den andra röd, eller jag menar naglarna, inte hela händerna. Även att det också skulle vara ganska coolt.

Kommentarer
Postat av: Rosa

Den kombinationen på nagellack har jag inte tänkt på förut! Låter väldigt snyggt iallafall. Fast jag tror att det där med att det är mode i att måla naglarna i olika färger inte kommer att hålla i sig så länge, de som följer mode till punkt och pricka är nog för stilrena för att göra det...

svar: precis, alla Angelheads verkar så snälla, bråkar inte med varandra, utan tar hand om varandra :)

2009-07-22 @ 00:18:05
URL: http://olasalosuperstar.blogg.se/

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0