Från surare än en citron till...

Den här dagen har nog bara gått uppåt. Jag vet inte riktigt varför, men jag vaknade imorse och var sur och irriterad. Det spöregnade, jag vaknade halv åtta, jag hade sovit alldeles för lite och dessutom hade jag att se fram emot en dag mitt ute i spöregnet. Det enda possitiva var att jag skulle få träffa Erika, men inte ens det kändes roligt med tanke på mitt humör. En liten del av min irritation berodde nog lite på att jag inte visste riktigt vart jag skulle och att jag inte hade tagit reda på det. Jag skulle nämligen möta Erika på folkrace festivalen utanför Motala. Och eftersom att jag är som jag är hade jag inte tittat ut exakt hur jag skulle åka, därför blev jag lite stressad.
  Men när jag väl satt på bussen satt jag bara och tänkte mer och mer att det var en dålig idé, eftersom att jag ändå inte kunde sova över. Men när jag väl kom fram så var det trevligt att träffa Erika, och även att det regnade så gjorde det inte så mycket. Man vande sig rätt snabbt. Och jag träffade en gammal kompis som jag inte sett på över ett år. Sen när jag åkte hem träffade jag ytterligare några som jag inte träffat på länge.

På vägen hem bestämde jag också att jag ska ha lite fest med några stycken i klassen. Så med tanke på hur dagen har utvecklat sig så har det trots regnet blivit en väldigt bra dag.


(En annan dag det regnade mycket på var på skolavslutningen)


Kommentarer

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0