Allt dom bygger upp ska vi meja ner



Jag har fastnat för Florence Valentins låt Allt dom bygger upp ska vi meja ner. Egentligen för hela Florence Valentin, men just nu nästan bara den låten. Jag vet inte riktigt vad det är med den, men jag kan inte sluta lyssna på den. Jag tror att det är musiken väldigt mycket.

Av alla konserter jag har varit på i år har de med Florence varit bäst. Egentligen är inte deras musik den bästa jämt, deras låtar kan bli rätt tråkiga efter ett tag med undantag för vissa guldkorn. Men att se dem live är hur kul som helst, de får igång publiken så bra, alla hoppar och dansar för allt de orkar. Loves mellansnack får man inte glömma heller, varje gång har han något nytt att säga som man kan fundera över. Det bästa med Florence är egentligen inte deras musik utan deras budskap, inte för att musiken är dålig, det är den verkligen inte, men det känns som att musiken egentligen är det viktigaste utan budskapet de vill förmedla. Vilket jag tycker de lyckas göra riktigt bra.

Länk till Allt dom bygger upp ska vi meja ner på Spotify http://open.spotify.com/track/3YgdibnjbLd3avGNYF0qgj

Kommentarer

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0