We were both too young, way back when we had our thing.

Jag har snott rubriken från Rosas The Ark blogg, som har snott den från en av de vackraste låtarna. Calleth You Cometh I med The Ark.

Jag har inte lyssnat mycket på The Ark på senaste tiden. Fast jag har lyssnat på SOTA när jag somnat ett par dagar nu förresten. Det är nog min favoritskiva med Ark just nu. Men det jag tänkte komma till är att jag fick Callth på hjärnan efter att jag läst rubriken. Det är ingenting dåligt. Det är bra, mycket bra. Det är en sån där lycklig-klump-i-magen-känsla-låt. Den gör mig alltid så oerhört glad. Särskilt när jag hör den live. Mitt favorit live klipp med Calleth är när The Ark var på allsång på skansen. Jag ska nog lägga upp den här så ni kan få njuta ni också. Ja, jag ska nog det. Det blir inget vettigt skrivet iallafall.




Jag hittade en annan favorit också. Den är lustig, för publiken är inte med alls. Men Arken är underbara iallafall.


Kommentarer
Postat av: Rosa

Calleth är nog en av de vackraste låtar som gjorts. Min favoritversion är nog från Uppsala - Lieder of the Pack, ett annorlunda val, men den var så fin :D

Sv: Jag tycker också att Ola var sjukt snygg i Oh Helga Natt-videon, alltså, lite utöver den vanliga snyggheten som Ola har ;) (och han är snyggare utan skägg).

2009-12-26 @ 22:04:12
URL: http://olasalosuperstar.blogg.se/
Postat av: Nilla

Om julhälsnings filmen 2004. Kul att det fortfarande finns saker som inte alla sett ;)



Angående spelningen i klippet ovan så är den från när The Arks skivbolag Virgin hade sin fest i Tyskland. Om du lyssnar på Olas sommarprat från i år, så hör du han prata om när de spelade i Tyskland. :)

2009-12-30 @ 17:15:15
URL: http://alliwantistheark.blogg.se/

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0