Ola Salo i Uppsala



Jag kom precis på varför jag älskar att höra Olas röst. Oftast när jag mår dåligt eller är ledsen är det The Ark jag lyssnar på. Jag sitter i min värld tänker och funderar samtidigt som The Ark spelar i bakgrunden. Det är de som får mig på bättre humör, de som får mig att bli starkare. Antagligen är det därför jag somnar så bra till Olas sommarprat. För jag kopplar ihop hans röst med att bli tröstad. För jag har aldrig hört hans röst vara arg på mig, eller skrika på mig. Jag har bara hört hans röst säga kloka saker, tröstande saker, intressanta saker. Jag kollade nyss in på Alliwantistheark bloggen, det var ett klipp från kobra där Ola och massor andra sjöng en låt. Så fort jag hörde Olas röst blev jag helt lugn. Jag tror att jag var lite småledsen precis innan, det kändes som att några osynliga tårar hade blivit borttorkade från mina kinder. Ja, jag låter jätte naiv och barnslig, men det är ungefär så.

Förresten tror jag att min syster är bäst, hon bokade en biljett till att se Ola och Per i Uppsala 20 september. men det råkade bli två. Så nu kanske jag ska få det i julklapp av henne att få se Ola plus tåg upp. Så just nu tror jag att min syster är bäst! Puss på henne

Kommentarer

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0