Ekenäs



Igår följde jag med en vän och hennes mamma och några fler till ekenäs, mitt i natten. Vi skulle titta på spöken. Men tyvärr ville de inte visa sig för oss idag. Eller tyvärr vet jag inte riktigt, jag var ganska rädd. Fast det var ganska mysigt, men jag var rädd att det skulle hända något. Egentligen var det ganska mysigt,

För er som inte vet så är Ekenäs ett gammalt slott utanför Linköping. Och som så många andra slott spökar det i Ekenäs också. Det mest kända är nog lilla Nisse. Nisse blev inmurad i en vägg. Levande. Min vän har sett honom springa mellan träden en gång när de var där en annan gång.

Idag har jag gått på stan med några vänner. Hela dagen har jag varit jättetrött, hungrig och pank. Så när vi satt och väntade på bussen hem höll jag på att somna i busskuren. Men när vi satte oss på bussen och det var fritt fram att sova, då var jag klarvaken, såklart! Annars brukar jag inte ha några som helst problem med att sova på bussen, jag kan slokna nästan direkt. Men så går det, jag får lägga mig tidigt ikväll istället.

Jag lyckades förstå min dator, så jag bjuder på en bild på en snigel som jag lekte lite med. ^^


Kommentarer
Postat av: Ida

Haha! härlig bild xD

2009-08-15 @ 11:14:32

Skänk en kommentar till inlägget här:

Ditt namn?:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Den faktiska kommentaren:

Trackback
RSS 2.0